Nech už podnikáte v akejkoľvek oblasti, komunikácia s vašimi zákazníkmi tvorí jeden z najdôležitejších faktorov. To je dôvod, prečo by ste komunikáciu nemali za žiadnych okolností podceňovať.
Najčastejšie chyby ktorým sa dá jednoducho vyhnúť
Určite ste sa už neraz v živote ocitli na druhej strane, teda na mieste kupujúceho. Nie je podstatné, či hovoríme o tovare, službách, alebo čomkoľvek inom. Zamyslite sa nad tým, čo vám pri komunikácii s predávajúcim prekážalo. Bola to jeho neochota? Nezdvíhanie telefónov, neodpovedanie na maily, neúprimne podávané informácie, prílišné vnucovanie, alebo ste mali jednoducho pocit, že ste si nesadli? Aj keď každý z nás preferuje iný spôsob komunikácie, vo všeobecnosti nám všetkým prekáža niekoľko zásadných vecí. Prvým je spomínaná dotieravosť. Tej sa preto pri vašich zákazníkoch určite vyhnite. Nesnažte sa zbytočne tlačiť na pílu.
Druhým faktorom je vzájomné porozumenie.Je normálne, že si nemôžeme sadnúť s každým. Ako predajca, by ste sa však mali snažiť byť čo najviac empatickí. Snažte sa viac počúvať a neraz si veľa vecí domyslieť. Ak sa vám totiž podarí prísť na to, čo váš zákazník chce, obchody budú prebiehať ako po masle.
A čo s neúprimnosťou? Tak tej sa vyhnite za každú cenu.Ľudia sú vo všeobecnosti otrávení z falošných a zavádzajúcich ponúk. Všetci máme pocit, že predajcovia sa snažia iba zarobiť, pričom im na nás vôbec nezáleží. Ak dokážete vo svojich zákazníkoch vzbudiť pocit dôvery, máte vyhrané.
Posledným bodom je paradoxne komunikácia!V tomto prípade hovoríme o zdvíhaní telefónov. Nikto nebude rád obchodovať s človekom, ktorý nedokáže zavolať späť a bude na svojho zákazníka kašľať. Snažte sa preto byť doslova vždy po ruke. Zabudnite na sviatky, alebo to, že je veľa hodín. Verte, že ak budete ústretoví vy, vaši zákazníci to ocenia. No a to je presne to, čo pri svojom podnikaní potrebujete.