Stretávame sa s tým každodenne. Či už prídete do reštaurácie, na poštu, na úrad, ku kaderníčke, do kvetinárstva alebo si len chcete kúpiť v obchode niečo malé na zakusnutie. Usmejete sa na predavačku, čašníka alebo tetu úradníčku a jediná odozva, ktorú dostanete je v tom lepšom prípade neutrálny výraz bez štipky emócie. V tom horšom si daná osoba na Vás vyleje svoju zlú náladu, lebo ráno nestihla autobus, zle sa vyspala alebo ju nahnevali deti. Našu náladu ovplyvňuje veľké množstvo faktorov, avšak ak nás naša práca baví, aj počas náročných dní z nás vyžaruje nadšenie. Ľudia na Slovensku sú na to neni zvyknutí, avšak v mnohých krajinách je úsmev a príjemná nálada pracovníkov po vstupe do reštaurácie alebo inej prevádzky samozrejmosťou. Služby spojené s každodennými aktivitami hrajú čoraz väčšiu úlohu. Čím viac sa snažíme ľuďom dať pridanú hodnotu, tým úspešnejší v práci budeme. Hoci aj len úsmevom alebo pozitívnou energiou. Prečo to nie je štandard aj na Slovensku? Zamestnanci sú nešťastní, pretože ich nebaví ich práca. Často však nemajú inú možnosť. Jedným z dôvodom je nedostatočné vzdelanie. Keď má človek stredoškolské vzdelanie a zamestnávateľ si má vybrať medzi ním a niekým, kto má vysokoškolský titul, vo väčšine prípadov je rozhodnutie takmer isté. A preto týmto ľuďom zostanú už iba tie ,,horšie“ práce. Často však aj vzdelaní ľudia majú nedostatok odvahy ísť za svojimi snami a preto radšej zostávajú v práci, ktorá je pre nich určitou istotou, nie radosťou. Nebudeme si klamať, jedným z dôvodov je aj finančné ohodnotenie. Mnohí z nás to už určite zažili, že zostali v práci, ktorá ich nenapĺňala radosťou hlavne preto, že bola dobre finančne ohodnotená a v dnešnej dobe každý z nás potrebuje peniaze na to, aby mohol prežiť. Nepochybne sme dôvodom aj my – ľudia. Konkrétne zákazníci, ktorí prídu a správajú sa k ostatným arogantne a povýšenecky. Úprimne sa spýtajme samých seba, či by sme sa dokázali tváriť milo a nadšene keby nás každodenne v práci navštevovali ľudia, ktorí by do našej práce vnášali negatívnu energiu. Je však smutné, že táto negatívna skúsenosť sa potom už automaticky prenáša aj na tých ,,dobrých“ zákazníkov. A tak sa každodenne stretávame s namrzenými tvárami na rôznych miestach a pýtame sa samých seba, prečo je to tak. Na dovolenkách nás často podniky práve svojimi službami veľmi pozitívne prekvapia a vraciame sa späť s veľkými očakávaniami, ktoré sa vytratia pri prvej návšteve reštaurácie, obchodu alebo inej prevádzky.
Žijeme v dobe, kedy ľudia budú stále viac klásť dôraz na to, aby sa cítili príjemne aj v čase, keď sa chcú naobedovať alebo ísť niečo vybaviť. Dôležitosť služieb, ktoré sú nám poskytované spolu s každodennými činnosťami bude v budúcnosti rásť, preto úspešné budú tie prevádzky, kde sa návštevníci budú cítiť príjemne. Na to, aby sme zabezpečili spokojnosť našich zákazníkov, je potrebné zabezpečiť najmä spokojnosť nášho personálu.